Biuletyn informacji publicznej

Centrum Usług Społecznych w Żyrardowie
Biuletyn Informacji Publicznej




E-Opieka

W ramach projektu został stworzony innowacyjny system informatyczny do zarządzania i monitorowania usługami opiekuńczymi, specjalistycznymi usługami opiekuńczymi oraz teleopieką dla 11 gmin Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego.

System E-Opieka został zintegrowany z homologowanymi przez MRPIPS systemami dziedzinowymi do obsługi zadań z zakresu pomocy społecznej POMOST i TTPOMOC. Aplikacje do przeprowadzania wywiadu oraz systemy dziedzinowe firmy Signity oraz TopTeam zostały zmodyfikowane, co umożliwiło zasilanie danych z wywiadu środowiskowego do systemu E-Opieka.

Do systemu E-Opieka mają dostęp wykonawcy usług opiekuńczych, którzy tworzą w nim harmonogram pracy dla opiekunów świadczących usługi opiekuńcze. Harmonogram jest przesyłany w czasie rzeczywistym na aplikację mobilną m-opieka. Za pomocą tej aplikacji opiekunowie otrzymują informacje o odbiorcach usług, mogą zgłosić napotkane problemy, a także raportować wejścia i wyjścia do mieszkań odbiorców dzięki technologii NFC.

W ramach projektu zapewniono także Centrum Teleopieki 24/7 oraz urządzenia typu smart, takie jak tablety i technologie ubieralne, np. przycisk SOS czy bransoletka/opaska umożliwiająca kontakt z Centrum Teleopieki 24/7 osobom objętym wsparciem. Dane z urządzeń ubieralnych są przekazywane w czasie rzeczywistym do Centrum Teleopieki 24/7, gdzie podejmowane są decyzje o rodzaju pomocy, np. wezwanie pogotowia ratunkowego czy powiadomienie pracownika socjalnego. Ponadto wykonawca teleopieki zintegrował swój system informatyczny z systemem E-Opieka, co umożliwia transfer danych między nimi.

Do systemu E-Opieka mają dostęp pracownicy ośrodków pomocy społecznej (OPS) i centrum usług społecznych (CUS), którzy dotychczas wykonywali wszystkie czynności w tradycyjny sposób, korzystając głównie z e-maili i papierowej korespondencji. Teraz jednak mają dostęp do systemu informatycznego, który umożliwia im przeprowadzanie czynności, takich jak zatwierdzanie opiekunów, wykonywanie rozliczeń, monitorowanie usług czy kontrole w środowisku w sposób elektroniczny. Wszystkie informacje o usługach są gromadzone w jednym miejscu.

Elementem systemu jest także portal informacyjny dla odbiorców usług, umożliwiający sprawdzenie informacji o przyznanych im usługach, odpłatnościach oraz opiekunach, którzy świadczą pracę w ich miejscu zamieszkania. Przez portal można zgłosić problem ze sprzętem do teleopieki, ocenić opiekunkę lub wnioskować o jej zmianę, a także skontaktować się w OPC/CUS.

Informację aktualizowano 2024-04-15 - 08:49:41
Informację dodano 2024-04-15 - 08:47:53
Informację wytworzono 2024-04-15 - 08:47:53
Wytwarzający/Odpowiadający Monika Woźniak-Grabek
Osoba udostępniająca Jarosław Sumiński


CUS w Żyrardowie

Valid XHTML 1.0 Strict

Logo Fundusze Europejskie